Kod P0134 oznacza, że komputer sterujący silnikiem (PCM) nie wykrywa żadnej aktywności ze strony sondy lambda umieszczonej przed katalizatorem na pierwszym rzędzie cylindrów (czyli tzw. Bank 1, Sensor 1). Ta sonda jest kluczowa, bo na podstawie jej sygnału komputer dobiera odpowiednią ilość paliwa do silnika. Sonda ta musi szybko się nagrzać, żeby zacząć działać poprawnie – właśnie dlatego ma wbudowaną grzałkę. Jeśli komputer nie widzi żadnych zmian napięcia z tej sondy przez określony czas po uruchomieniu silnika, zapisuje kod P0134 i zapala kontrolkę silnika. Z mojego doświadczenia wynika, że problem najczęściej dotyczy samej sondy lub jej obwodu elektrycznego, ale czasem winny bywa też sterownik silnika.
DTC P0134
Najczęstsze przyczyny dtc P0134
Z praktyki warsztatowej i na podstawie oficjalnych procedur mogę powiedzieć, że najczęstsze przyczyny pojawienia się kodu P0134 to:
- Uszkodzona sonda lambda (szczególnie grzałka w sondzie)
- Przerwany, skorodowany lub uszkodzony przewód w wiązce sondy
- Zaśniedziałe lub poluzowane złącze elektryczne sondy
- Przerwa lub zwarcie w obwodzie grzałki sondy
- Rzadziej – problem z samym sterownikiem silnika (PCM/ECM)
Najczęściej winna jest sama sonda lub jej przewody, ale zawsze warto sprawdzić wszystko po kolei. Tego typu usterka może wystąpić zarówno w autach marek takich jak Opel, Volkswagen, Citroen czy Ford.
Objawy kod błędu P0134
Jeśli pojawił się kod P0134, możesz zauważyć kilka objawów, choć czasem nie ma ich wcale. Najczęściej kierowcy zgłaszają:
- Zapaloną kontrolkę "check engine"
- Wyraźnie wyższe zużycie paliwa
- Gorszą reakcję na gaz, szarpanie, nierówną pracę silnika, czasem trudności z odpalaniem
- Nieprzechodzenie testu emisji spalin
Zdarza się, że poza kontrolką nie ma żadnych innych objawów – ale to nie znaczy, że problem można zignorować. Problemy tego typu występują m.in. w samochodach, które mają dtc p0134 opel.

Diagnostyka kod P0134
Oto jak ja podchodzę do diagnostyki tego błędu, krok po kroku:
- Zaczynam od sprawdzenia, czy kod P0134 jest jedynym błędem – jeśli są inne, mogą naprowadzić na źródło problemu.
- Wyłączam zapłon i sprawdzam stan przewodów oraz wtyczki przy sondzie lambda – szukam przetarć, zaśniedziałych styków, luźnych połączeń. Często wystarczy lekko poruszyć wiązką, żeby znaleźć przerwę.
- Jeśli wszystko wygląda dobrze, mierzę napięcie i oporność na przewodach grzałki sondy (zgodnie z instrukcją serwisową dla danego auta). Warto mieć do pomocy drugą osobę, żeby obserwowała wskazania podczas pracy silnika.
- Sprawdzam, czy do grzałki dochodzi napięcie po włączeniu zapłonu – jeśli nie, szukam przerwy w instalacji lub uszkodzonego przekaźnika.
- Jeżeli przewody i zasilanie są w porządku, podmieniam sondę na nową lub sprawdzoną – z doświadczenia wiem, że to najczęstsza przyczyna.
- W wyjątkowych przypadkach, jeśli wszystko inne jest sprawne, sprawdzam sterownik silnika – ale to naprawdę rzadkość.
Ważne: Zawsze zaczynam od prostych rzeczy, bo często to właśnie one są winne. Tego typu diagnostyka jest skuteczna, niezależnie od tego, czy usterka wystąpiła w samochodzie z problemem dtc p0134 volkswagen.

Typowe błędy P0134 code
Najczęstsze błędy, które widuję przy tym kodzie, to:
- Wymiana sondy lambda "w ciemno", bez sprawdzenia przewodów i złącz – często problem leży w instalacji, a nie w samej sondzie
- Pominięcie sprawdzenia napięcia na grzałce sondy – bez tego można przeoczyć uszkodzony przekaźnik lub bezpiecznik
- Ignorowanie innych kodów błędów, które mogą wskazywać na szerszy problem z instalacją elektryczną
- Nieprawidłowe podłączenie nowej sondy (np. zamiana przewodów miejscami)
Uczulam: dokładność i cierpliwość w sprawdzaniu podstawowych rzeczy to klucz do sukcesu – zwłaszcza, gdy pojawia się dtc p0134 citroen.

Znaczenie usterki obd P0134
Nie warto tego lekceważyć. Uszkodzona sonda lambda to nie tylko wyższe spalanie i możliwa utrata mocy – to także ryzyko uszkodzenia katalizatora, bo silnik może pracować na zbyt bogatej mieszance. Z czasem może dojść do poważnych awarii, które będą kosztować dużo więcej niż wymiana sondy. Poza tym, jazda z niesprawną sondą to pewny brak zaliczenia przeglądu emisji spalin. Krótko mówiąc: to poważny problem, który może szybko się pogłębić, jeśli go zignorujesz. Problem ten pojawia się również w autach, w których wykryto dtc p0134 ford.
Usunięcie błąd P0134
Najczęściej skuteczne naprawy w przypadku P0134 to:
- Wymiana uszkodzonej sondy lambda (najczęstsze rozwiązanie)
- Naprawa lub wymiana uszkodzonych przewodów i złącz w wiązce sondy
- Wymiana przepalonego bezpiecznika lub uszkodzonego przekaźnika grzałki sondy
- W rzadkich przypadkach – naprawa lub wymiana sterownika silnika
Zawsze po naprawie kasuję błędy i sprawdzam, czy kod nie wraca po jeździe próbnej.
Podsumowanie
Kod P0134 oznacza brak sygnału z sondy lambda przed katalizatorem na pierwszym rzędzie cylindrów. To problem, który wpływa na spalanie, emisję spalin i żywotność katalizatora. Z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej winna jest sama sonda lub jej przewody. Zalecam nie zwlekać z diagnostyką – zacznij od sprawdzenia przewodów i złącza, a jeśli wszystko wygląda dobrze, wymień sondę. To najpewniejsza i najszybsza droga do rozwiązania problemu i uniknięcia poważniejszych awarii.
- How to chake Oxygen sensor with multimeter damage or not 😊easy solution😊
- Jak naprawić kod silnika P0134 w 3 minuty [2 metody samodzielnego montażu / tylko 9,88 USD]
- Zobacz jak namierzyć uszkodzoną sondę lambda! #Samochód_Marzeń_Klimka
- Jak sprawdzić czujnik i grzałkę sondy lambda o2s - diagnostyka multimetrem | ForumWiedzy